1. Generelt
1.1. Informasjon om "Min Båt" og disse vilkårene
"Min Båt" er en internettbasert tjeneste som gir personlig tilgang til båtadministrasjonsverktøy gjennom abonnement, uten bindingstid. "Min Båt" er tilgjengelig via applikasjoner på "Min Båt"s nettsider ("Nettstedet"). Heretter omtalt som "Selskapet", "vi", "vårt" eller "oss".
"Min Båt" leveres av:
MIN BÅT AS
Org.nr. 998043301
Lufthavnveien 16
8370 Leknes
post@minbat.no
1.2. Personvern
Vi tar personvern på alvor. Les vår personvernerklæring for å forstå hvordan vi samler inn, bruker og beskytter din personlige informasjon.
1.3. E-postkommunikasjon
Ved å opprette en konto samtykker du til å motta e-post fra oss relatert til tjenesten, inkludert viktige oppdateringer og servicemeldinger.
1.4. Disse generelle vilkårene og tredjepartsvilkår
Disse generelle vilkårene ("Vilkårene") gjelder, sammen med dokumentene det refereres til i Vilkårene, helt eller delvis så lenge du har en brukerkonto hos "Min Båt". Ved å bruke "Min Båt" bekrefter du at du aksepterer Vilkårene og forplikter deg til å følge dem.
2. Tilgang til og bruk av "Min Båt"
2.1. Tilgang til "Min Båt"
For å bruke "Min Båt" må du opprette en "Min Båt"-konto på nettstedet eller i appen. Du kan velge å slette brukerkontoen din når som helst ved å kontakte vår kundeservice (kontaktinformasjon finnes i punkt 1.1). Når du har en "Min Båt"-konto, kan du få tilgang til innholdet på "Min Båt" ved å: Abonnere på en av innholdspakkene vi tilbyr når som helst og betale på forhånd månedsprisen, årsprisen eller annen pris som vises i din ordrebekreftelse ("Abonnementsavgift"). Hver periode hvor du abonnerer på "Min Båt" ved å betale abonnementsavgiften kalles heretter en "Abonnementsperiode", og abonnementsperioden fornyes automatisk til du sier den opp.
2.2. Brukerkrav
For å opprette en "Min Båt"-konto og få tilgang til "Min Båt", må du: - være 18 år eller eldre. - være fast bosatt i Norge (vi vil verifisere din geografiske plassering når du abonnerer, og bruk av teknikker for å skjule din geografiske plassering er ikke tillatt). - registrere betalingsinformasjon og gjennomgå en standard kredittsjekk. - bekrefte at informasjonen du oppga under registreringen er korrekt og fullstendig. Hvis informasjonen endres i løpet av abonnementsperioden, må du informere oss om dette.
2.3. Brukernavn og passord
Du er ansvarlig for all aktivitet på din "Min Båt"-konto. For å opprettholde kontrollen over kontoen din og forhindre uautorisert tilgang, må du sørge for at enheter som brukes til å få tilgang til "Min Båt" ikke brukes av noen utenfor husholdningen din og at passordet ditt ikke avsløres. Vi kan kreve at du endrer passordet ditt når som helst.
Hvis du mistenker at andre har brukt kontoen din, må du varsle oss umiddelbart, endre passordet ditt og logge ut på alle enheter. Hvis vi har grunn til å tro at kontoen din blir misbrukt, kan vi umiddelbart deaktivere eller stenge tilgangen din til "Min Båt" eller treffe andre forholdsregler for å forhindre fortsatt uautorisert bruk.
Vi kan oppdatere programvaren eller tjenesten når som helst for å forbedre funksjonalitet og sikkerhet.
Tilgang til tjenesten kan være begrenset av tekniske omstendigheter eller vedlikehold. Vi vil gi beskjed om planlagt vedlikehold når det er mulig.
3. Betaling, priser og tilbud
3.1. Betaling
For å se innhold på "Min Båt" må du registrere en gyldig betalingsmåte. Du forstår og aksepterer at vi vil belaste abonnementsavgiften fra din valgte betalingsmåte til du sier opp abonnementet ditt. Hvis betaling mislykkes og du ikke har sagt opp abonnementet, kan vi fortsette å forsøke å belaste abonnementsavgiften fra betalingsmåten din og blokkere tilgangen din til "Min Båt" til betaling er gjort. Din valgte betalingsmåte registreres og lagres av oss eller en tredjepartsleverandør i samsvar med den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Hvis du abonnerer på "Min Båt" gjennom en tredjepart, vil betaling skje med betalingsmåten du har registrert hos tredjeparten. Informasjon om kjøpshistorikk og kommende betalinger finner du på nettstedet under "Kontooversikt".
3.2. Priser og pakkeendringer
De gjeldende prisene for "Min Båt" vises i prisoversikten på nettstedet. Vi gjør endringer i prisene for "Min Båt" fra tid til annen ("Prisendring").
For abonnementer med bindingstid gjelder avtalt pris for hele bindingsperioden. Uavhengig av dette kan vi likevel endre priser med kortere varsel, eller innenfor bindingsperioden, dersom våre distribusjonskostnader eller andre kostnader ved å tilby "Min Båt" øker på grunn av økte skatter eller avgifter, svingninger i valutakurser, endringer i avgifter fra tredjeparter, vedtak gjort av myndigheter eller endringer i lovgivning eller annen regulering og prisendringen tilsvarer høyst denne økningen. En prisendring inkluderer også innføring av nye priser. Hvis du ikke ønsker å akseptere en prisendring, kan du si opp abonnementet ditt fra dagen prisendringen trer i kraft, forutsatt at vi har mottatt varsel om dette minst 3 dager før datoen prisendringen trer i kraft. Hvis du velger å oppgradere abonnementet ditt til en innholdspakke med høyere abonnementsavgift, vil den nye abonnementsavgiften bli belastet, og en ny abonnementsperiode vil starte, samme dag som du oppgraderer abonnementet. Noen dager senere vil du få refundert en del av abonnementsavgiften for din forrige innholdspakke tilsvarende antall dager som gjenstår av abonnementsperioden for innholdspakken. Hvis du velger å nedgradere abonnementet ditt til en innholdspakke med lavere pris, vil både pris- og pakkeendringen gjelde fra neste forfallsdato.
4. Endringer i "Min Båt" eller vilkårene
Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre "Min Båt" og "Min Båt"s innhold, og dette kan resultere i endringer i tjenesten. Vi kan derfor ikke gi noen garantier eller påta oss forpliktelser angående innholdets mengde, kvalitet, funksjonalitet, interoperabilitet eller kompatibilitet med plattformer eller enheter. Innhold og funksjoner som var tilgjengelige på "Min Båt" da du abonnerte kan derfor endres i løpet av tiden din som kunde, og slike endringer utgjør en naturlig del av "Min Båt". Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i "Min Båt" og disse vilkårene når som helst. De gjeldende vilkårene for "Min Båt" er alltid tilgjengelige på nettstedet. Vi anbefaler at du holder deg oppdatert ved å besøke nettstedet regelmessig. Ved betydelige endringer i "Min Båt" eller disse vilkårene som er til din ulempe, vil du alltid motta varsel via e-post minst tretti (30) dager før endringen trer i kraft. Slike endringer trer i kraft fra dagen spesifisert i varselet, men ikke tidligere enn tretti (30) dager fra når informasjonen sendes, med mindre endringen skyldes potensielle lovbrudd, myndighetsbeslutninger, lovendringer eller force majeure. Du kan si opp abonnementet ditt fra datoen endringen trer i kraft, forutsatt at endringen innebærer en betydelig endring til din ulempe og at vi mottar din oppsigelse senest tre (3) dager før datoen endringen trer i kraft.
5. Oppsigelse og angrerett
5.1. Din oppsigelse
Du kan si opp abonnementet ditt via "Vipps"-appen. Oppsigelsen trer i kraft fra: slutten av gjeldende abonnementsperiode eller eventuell bindingsperiode; eller ved slutten av perioden spesifisert i punkt 3 eller 4 når du sier opp under disse punktene, forutsett at oppsigelsen skjer innenfor spesifisert tid. Hvis du har kjøpt tilgang til "Min Båt" gjennom en tredjepart, må abonnementet sies opp gjennom tredjeparten i samsvar med deres avtalevilkår. Selv om du sier opp abonnementet ditt, må du fortsette å betale abonnementsavgiften for resten av abonnementsperioden. Merk at brukerkontoen din fortsetter selv etter at du har sagt opp abonnementet, og at relevante deler av vilkårene gjelder så lenge brukerkontoen eksisterer. Les mer om hvordan du kan fjerne brukerkontoen din i punkt 2.
5.2. Vår oppsigelse
Vi forbeholder oss retten til å si opp abonnementet ditt eller på annen måte stenge tilgangen din til "Min Båt" når som helst. Hvis vi sier opp abonnementet ditt, vil vi tilby deg følgende: fortsatt tilgang til "Min Båt" for resten av gjeldende abonnementsperiode eller bindingsperiode, eventuelt en forholdsmessig refusjon av siste betalte abonnementsbetaling, uten fornyelse av abonnementet ditt. Vi kan si opp tilgangen din til "Min Båt" med umiddelbar virkning og kreve umiddelbar betaling for eventuell utestående abonnementsavgift hvis du bryter vilkårene. Hvis du har et abonnement med bindingstid, kan vi kreve at du umiddelbart betaler abonnementsavgiften for resten av bindingsperioden.
5.3. Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet innen fjorten (14) dager fra du abonnerte. Hvis du angrer kjøpet, har du rett til å få refundert den betalte abonnementsavgiften med fradrag for dagene du har hatt tilgang til "Min Båt", regnet fra første gang du logget inn på "Min Båt" under det aktuelle abonnementet. Fradraget per dag beregnes ved å dele abonnementsavgiften på 30 (forutsatt en abonnementsperiode på én måned). Hvis du for eksempel angrer tre dager etter første pålogging, gjør vi fradrag for tre (3) dager i beløpet du får refundert. Du kan utøve angreretten ved å kontakte vår kundeservice, kontaktinformasjon finnes i punkt 1.1. Angreretten kan også utøves ved å fylle ut standardskjemaet som finnes på http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/. Her finner du også mer informasjon om angreretten og lovgivningen på området, og om muligheten for ytterligere rådgivning.
6. Tjenestefeil
Hvis du oppdager feil i "Min Båt" som ikke skyldes deg, ditt digitale miljø eller noen som bruker kontoen din, har du rett til å få feilen rettet. Vi bærer kostnaden for retting hvis feilen skyldes oss. Retten til å påberope seg en feil utløper to (2) måneder etter at abonnementet ditt er sagt opp. Hvis du ikke varsler oss om feil i tjenesten innenfor nevnte tidsrammer, mister du retten til å få feilen rettet. Vi forbeholder oss retten til å belaste deg eventuelle kostnader for å rette feil som skyldes dine forhold (inkludert for eksempel ditt digitale miljø) eller noen andre du har tillatt å bruke kontoen din. Merk at i henhold til gjeldende lov er du forpliktet til å samarbeide med oss for å gjøre oss i stand til å vurdere om årsaken til feilen ligger i ditt digitale miljø. Hvis du ikke samarbeider i rimelig grad, er det i stedet du som må vise at feilen skyldes oss.
7. Uautorisert bruk av "Min Båt"
Alt innhold som er del av eller relatert til "Min Båt" er beskyttet av norsk og internasjonal opphavsrettslovgivning. All opphavsrett og andre immaterielle rettigheter i materiale eller innhold som er del av eller relatert til "Min Båt" tilhører eller er lisensiert av oss. Vi gir deg en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar begrenset lisens til å bruke slike rettigheter kun for personlige/kommersielle formål, og i samsvar med gjeldende opphavsrettslovgivning. Du har ikke rett til å omgå eller forsøke å omgå våre tekniske beskyttelsessystemer eller andre sikkerhetstiltak eller forsøke å utfordre, skade eller på annen måte påvirke sikkerheten til nettstedet, appen, "Min Båt"s programvare, maskinvare eller utstyr som er direkte eller indirekte tilkoblet "Min Båt". Brudd på dette skal alltid anses som et vesentlig brudd på vilkårene, og gir oss rett til umiddelbart å stenge eller avbryte tilgangen din til "Min Båt" eller på annen måte forhindre fortsatt forbudt atferd. Du har ikke rett til å selge, overføre eller på annen måte gi bort noen av selskapets eller konsernets produkter, tjenester eller tredjepartseiendom i strid med disse vilkårene.
8. Sosiale medier
"Min Båt" kan inneholde funksjonalitet som gir deg mulighet til å dele innhold fra "Min Båt" via sosiale nettverkstjenester som Facebook, Instagram og Twitter ("Sosiale medier"). Dette kan gjøre informasjon om brukerkontoen din, som brukernavn, synlig for andre brukere på sosiale medier. Ved å akseptere disse vilkårene samtykker du til at vi ikke er ansvarlige for innhold som deles på sosiale medier.
9. Tredjepartslenker
Nettstedet og appen kan inneholde lenker til andre nettsteder drevet av tredjeparter. Vi har ingen kontroll over innholdet på disse nettstedene, og vi påtar oss intet ansvar for dem eller for tap eller skade som kan oppstå fra din bruk av dem.
10. Andre juridiske vilkår
10.1. Ansvarsbegrensning
Vi gir ingen garantier eller løfter angående nøyaktigheten eller fullstendigheten av innhold, informasjon eller annet materiale levert på eller gjennom "Min Båt" eller angående "Min Båt"s funksjon, tilgjengelighet, kvalitet, brukervennlighet eller sikkerhet. Verken vi, våre tilknyttede selskaper eller partnere kan under noen omstendigheter holdes ansvarlige for indirekte skader eller følgeskader som kan oppstå på grunn av bruk eller manglende evne til å bruke "Min Båt" eller tredjeparts tjenester tilgjengelig fra nettstedet eller appen. Ingenting i disse vilkårene begrenser vårt ansvar for skader der dette følger av tvingende lovgivning.
10.2. Skadesløsholdelse
Du samtykker til å holde oss, selskaper i konsernet, tilknyttede selskaper og partnere skadesløse og skyldfrie fra og mot all tap, ansvar, alle krav, kostnader og utgifter, inkludert juridiske kostnader, som kan oppstå fra eller i forbindelse med ditt brudd på vilkårene eller brudd på gjeldende lover, forskrifter eller tredjepartsrettigheter.
10.3. Hele avtalen
Disse vilkårene sammen med vår personvernerklæring og cookie-policy utgjør hele avtalen mellom deg og oss, og erstatter alle tidligere avtaler, både skriftlige og muntlige, om "Min Båt".
10.4. Ugyldighet
Hvis noen av bestemmelsene i vilkårene skulle anses som ugyldige eller ikke-håndhevbare, skal denne bestemmelsen ikke på noen måte påvirke gyldigheten av de gjenværende bestemmelsene i vilkårene, som forblir gyldige og håndhevbare i den grad loven tillater.
10.5. Gjeldende lov og tvisteløsning
Disse vilkårene og eventuelle konflikter eller krav som kan oppstå i forbindelse med dem eller deres innhold eller presentasjon skal styres av og tolkes i samsvar med norsk lov. Vilkårene gjør ingen begrensning på dine rettigheter som forbruker under tvingende lovgivning. Hvis det oppstår en tvist mellom deg og selskapet, anbefaler vi først å prøve å løse tvisten i minnelighet. Hvis det ikke oppnås enighet om en minnelig løsning, kan du sende inn en klage eller be om mekling fra Forbrukertilsynet via deres nettsted på www.forbrukertilsynet.no. Uavhengig av det foregående kan tvister alltid bringes inn for de ordinære norske domstolene.
10.6. Overdragelse
Du kan ikke overføre dine rettigheter eller forpliktelser under vilkårene eller deler av dem til en tredjepart. Ved å akseptere vilkårene gir du oss rett til å overføre våre rettigheter eller forpliktelser under vilkårene eller deler av det til en tredjepart eller et annet selskap i konsernet.
10.7. Force majeure
Vi har intet ansvar overfor deg hvis oppfyllelsen av våre forpliktelser under disse vilkårene blir forsinket eller forhindret, eller hvis "Min Båt"s tilgjengelighet eller funksjonalitet blir begrenset, forsinket eller forhindret av lov, myndighetsbeslutning eller andre årsaker utenfor vår rimelige kontroll som vi ikke med rimelighet kunne ha forutsett eller overvunnet konsekvensene av.
11. Kontaktinformasjon
Hvis du har spørsmål eller ønsker å kontakte oss av andre grunner, kan du sende en e-post til vår e-postadresse post@minbat.no
Sist endret: Mars 2023