Vilkår
1 . Generelt
1.1 . Informasjon om "Min Båt" og disse vilkårene
"Min Båt" er en internettbasert tjeneste som gir personlig tilgang til båt håndterings verktøy gjennom abonnement, uten bindingstid. "Min Båt" er tilgjengelig via appliksjoner på "Min Båt"s nettsider ("Nettstedet"). Her etter omtalt som “Selskapet“, “vi“, “vår” eller “oss“.
"Min Båt" tilgjengeliggjøres av :
MIN BÅT AS
Org.nr. 998043301
Lufthavnveien 16
8370 Leknes
post@minbat.no
1.2 . Behandling av personopplysninger
Når du registrerer en "Min Båt"-konto og benytter "Min Båt" kommer vi til å samle inn og behandle visse personopplysninger. Disse opplysninger er brukernavn og telefonnummer. Disse opplysningen brukes kun i kundeoppfølging (brukertips etc.)
1.3 . E-postadresse og kommunikasjon
Informasjon og meldinger fra oss, herunder markedsføring og kundeundersøkelser, sendes til e-postadressen du bruker for å logge inn på ""Min Båt"". Du kan enkelt reservere deg mot å motta markedsføringshenvendelser ved å klikke på lenken «avregistrer» nederst i den enkelte e-post eller på «Instillinger» på Nettstedet. Vi forbeholder oss retten til å anse den sist oppgitte e-postadressen som din riktige adresse, og oppfordrer deg til å kontrollere adressen jevnlig.
1.4 . Disse generelle vilkår og tredjepartsvilkår
Disse generelle vilkår (“Vilkårene“) gjelder, sammen med de dokumentene som det vises til i Vilkårene, helt eller delvis så lenge du har en brukerkonto hos "Min Båt". Ved å benytte "Min Båt" bekrefter du at du aksepterer Vilkårene og påtar deg å følge dem.
2 . Tilgang til og bruk av "Min Båt"
2.1 . Tilgang til "Min Båt"
For å benytte "Min Båt" må du opprette en "Min Båt"-konto på Nettstedet eller i Appen. Du kan når som helst velge å slette din brukerkonto ved å kontakte vår kundeservice (kontaktinfo finnes i punkt 1.1). Når du har en "Min Båt"-konto kan du få tilgang til innholdet på "Min Båt" ved å: Abonnere på en av de innholdspakker vi til enhver tid tilbyr og forskuddsvis betale den månedspris, årspris eller annen pris som fremgår av din ordrebekreftelse (“Abonnementsavgift“). Hver periode der du abonnerer på "Min Båt" ved å betale Abonnementsavgift kalles i det følgende en “Abonnementsperiode“, og Abonnementsperioden fornyes automatisk inntil du sier den opp;
2.2 Krav til bruker
For å kunne opprette "Min Båt"-konto og få tilgang til "Min Båt" må du: - ha fylt 18 år. - være fast bosatt i Norge (vi kommer til å verifisere din geografiske plassering når du inngår abonnement, og bruk av teknikker for å skjule din geografiske plassering er ikke tillatt). - registrere dine betalingsopplysninger og gjennomgå en vanlig kredittsjekk. - bekrefte at oplysningene du oppga ved registreringen er riktige og fullstendige. Dersom opplysningene endres i løpet av Abonnementsperioden må du informere oss om dette.
2.3 . Brukernavn og passord
Du har selv ansvaret for all aktivitet på din "Min Båt"-konto. For å beholde kontroll over din konto og hindre uautorisert tilgang må du sikre at enhetene som brukes for å få tilgang til "Min Båt" ikke benyttes av noen utenfor din husstand og at ditt passord ikke avsløres. Vi kan når som helst kreve at du endrer ditt passord. Hvis du mistenker at noen andre har benyttet din konto må du melde fra til oss umiddelbart, endre passordet og logge ut på alle enheter. Hvis vi har grunn til å tro at din konto misbrukes kan vi umiddelbart deaktivere eller stenge din tilgang til "Min Båt" eller ta andre forhåndsregler for å forhindre fortsatt uautorisert bruk.
2.4 . Utstyr, systemer, tilkoblinger og oppdateringer
Enheten du vil benytte til å få tilgang til "Min Båt" må være tilkoblet til internett, oppfylle våre minimum systemkrav og kunne motta oppdateringer. Du bør undersøke at din enhet oppfyller disse kravene før du foretar en Engangsbetaling eller inngår et abonnement. En oversikt over de til enhver tid gjeldende minimum systemkrav og kompatible plattformer og/eller enheter er tilgjengelig på Nettstedet. Selv om du oppfyller systemkravene kan vi ikke garantere at "Min Båt" alltid vil fungere for deg uten avbrudd, sendingsfeil eller lignende. Vi forbeholder oss retten til å endre systemkravene og/eller kompatible plattformer og enheter fra tid til annen. Slike endringer kan medføre at visse typer maskinvare eller programvare ikke lenger er kompatible med "Min Båt". "Min Båt" oppdateres kontinuerlig av sikkerhets- og tekniske årsaker. Vi kan ikke garantere at alle versjoner av Appen fungerer med din enhet, for eksempel dersom enhetens operativsystem ikke er kompatibelt med en oppdatering av "Min Båt". Informasjon om oppdateringer av Appen formidles gjennom den digitale plattformen som leverer Appen til din enhet. Du kan miste retten til å påberope deg feil i "Min Båt" dersom du ikke har installert den nyeste tilgjengelige oppdateringen. Dersom du opplever feil i "Min Båt" som kan antas å skyldes feil på din maskinvare, programvare og/eller nettverksforbindelser plikter du å samarbeide med oss i rimelig utstrekning for at vi skal kunne avgjøre om feilen stammer fra ditt eller vårt digitale miljø. Du forstår at tilgangen til "Min Båt" kan påvirkes av forhold som overbelastning av Nettstedet, internett eller andre former for nettverks-, ISP-, data eller kommunikasjonsproblemer eller feil, og at vi ikke kan holdes ansvarlig for manglende tilgang til "Min Båt" som følge av slike problemer eller feil. I henhold til åndsverkloven § 112 a vil "Min Båt" være tilgjengelig for deg både i ditt bostedsland og i andre EØS-land der du midlertidig oppholder deg. Du aksepterer at vi ikke på noen måte står ansvarlige for kostnader, herunder kosnader til databruk, som du pådrar deg gjennom å benytte eller forsøke å benytte "Min Båt".
3 . Betaling, priser og tilbud
3.1 . Betaling
For å kunne se innhold på "Min Båt" må du registrere et gyldig betalingsmiddel. Du forstår og aksepterer at vi kommer til å trekke Abonnementsavgiften fra ditt valgte betalingsmiddel til du avslutter ditt abonnement. Dersom betaling mislykkes og du ikke har avsluttet ditt abonnement, kan vi fortsette å forsøke å trekke Abonnementsavgiften fra ditt betalingsmiddel og sperre din tilgang til "Min Båt" inntil betaling skjer. Ditt valgte betalingsmiddel registrerers og lagres av oss eller en tredjepartsleverandør i henhold til den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Dersom du tegner abonnement på "Min Båt" via en tredjepart skjer betaling med det betalingsmiddel du har registrert hos tredjeparten. Informasjon om kjøpshistorikk og kommende betalinger finnes på Nettstedet under “Kontooversikt“.
3.2 . Priser og pakkeendringer
De til enhver tid gjeldende prisene for "Min Båt" fremgår av prisoversikten på Nettstedet. Vi gjør fra tid til annen endringer i prisene for "Min Båt" (“Prisendring“). For Abonnement med Bindingstid gjelder den avtalte prisen i hele bindingstiden. Uavhengig av dette kan vi likevel endre prisene med kortere varsel, eller innenfor bindingstiden, dersom våre distribusjonskostnader eller andre kostnader ved å tilby "Min Båt" øker på grunn av økte skatter eller avgifter, svingninger i valutakurser, endringer i avgifter på grunn av tredjeparter, beslutninger tatt av myndigheter eller endringer i lovgivning eller annen regulering og Prisendringen maksimalt tilsvarer denne økningen. En Prisendring inkluderer også innføring av nye priser. Hvis du ikke ønsker å godta en Prisendring kan du si opp abonnementet fra den dagen Prisendringen trer i kraft forutsatt at vi har fått melding om det minst 3 dager før datoen da Prisendringen trer i kraft. Dersom du velger å oppgradere ditt abonnement til en innholdspakke med høyere Abonnementsavgift vil ny Abonnementsavgift bli trukket, og ny Abonnementsperiode starte, samme dag som du oppgraderer abonnementet. Noen dager senere vil du bli refundert en andel av Abonnementsavgiften for din tidligere innholdspakke som tilsvarer antall dager som var igjen av Abonnementsperioden for innholdspakken. Dersom du velger å nedgradere abonnementet til en innholdspakke med lavere pris, gjelder både pris- og pakkeendringen fra neste forfallsdato.
4 . Endringer i "Min Båt" eller Vilkårene
Vi arbeider kontinuerlig med å utvikle og forbedre "Min Båt" og "Min Båt"s innhold, og dette kan medføre endringer i tjenesten. Vi kan derfor ikke gi noen garantier eller påta oss forpliktelser vedrørende innholdets kvantitet, kvalitet, funksjonalitet, interoperabilitet eller kompatibilitet med plattfomer eller enheter. Innhold og funksjoner som var tilgjengelig på "Min Båt" da du tegnet abonnement kan derfor endres i løpet av din tid som kunde, og slike forandringer utgjør en naturlig del av "Min Båt". Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i "Min Båt" og disse Vilkårene når som helst. De til enhver tid gjeldende Vilkårene for "Min Båt" er alltid tilgjengelige på Nettstedet. Vi anbefaler deg å holde deg oppdatert ved å besøket Nettstedet jevnlig. Ved vesentlige endringer av "Min Båt" eller disse Vilkårene som er til ulempe for deg vil du alltid få melding via e-post minst tretti (30) dager før endringen trer i kraft. Slike endringer trer i kraft fra den dagen som er angitt i meldingen, men tidligst tretti (30) dager fra informasjonen er sendt, med mindre endringen skyldes potensielle lovbrudd, myndighetsbeslutninger, lovendringer eller force majeure. Du kan si opp ditt abonnement fra og med datoen endringen trer i kraft, forutsatt at endringen innebærer en vesentlig endring til ulempe for deg og at vi mottar din oppsigelse senest tre (3) dager før datoen endringen trer i kraft,
5 . Oppsigelse og angrerett
5.1 . Din oppsigelse
Du kan avslutte ditt abonnement via “Vipps“ appen. Oppsigelsen har virkning fra: utløpet av inneværende Abonnementsperiode eller eventuell bindingstid; eller ved utløpet av den perioden som er angitt i punkt 3 eller 4 når du sier opp i kraft av disse punktene, forrutsatt at oppsigelsen skjer innen angitt tid. Dersom du har kjøpt tilgang til "Min Båt" via en tredjepart må abonnementet sies opp via tredjeparten i tråd med dennes avtalevilkår. Selv om du avslutter ditt abonnement må du fortsatt betale Abonnementsavgift for resten av Abonnementsperioden. Merk at din brukerkonto består også etter at du har sagt opp ditt abonnement, og at relevante deler av Vilkårene gjelder så lenge brukerkontoen består. Les mer om hvordan du kan fjerne din brukerkonto i punkt 2.
5.2 . Vår oppsigelse
Vi forbeholder oss retten til å avslutte ditt abonnement eller på annen måte stenge din tilgang til "Min Båt" når som helst. Dersom vi avslutter ditt abonnement kommer vi til å tilby deg følgende: fortsatt tilgang til "Min Båt" for resten av gjeldende Abonnementsperiode eller bindingstid, eventuelt en forholdsmessig tilbakebetaling av sist betalte Abonnementsbetaling, uten fornyelse av ditt abonnement. Vi kan avslutte din tilgang til "Min Båt" med umiddelbar virkning og kreve umiddelbar betaling for eventuell utestående Abonnementsavgift dersom du bryter Vilkårene. Dersom du har et Abonnement med Bindingstid kan vi kreve at du umiddelbart betaler Abonnementsavgift for resten av bindingstiden.
5.3 . Angrerett
Du har rett til å angre ditt kjøp innen fjorten (14) dager fra du tegnet abonnement. Dersom du angrer ditt kjøp har du rett til å få tilbakebetalt innbetalt Abonnementsavgift med fradrag for de dager du har hatt tilgang til "Min Båt", beregnet fra første gang du logget på "Min Båt" under det aktuelle abonnementet. Fradraget per dag beregnes ved å dele Abonnementsavgiften på 30 (forutsatt en Abonnementsperiode på en måned). Dersom du for eksempel angrer tre dager etter første innlogging kommer vi til å gjøre fradrag for tre (3) dager i beløpet du får tilbakebetalt. Du kan benytte deg av angreretten ved å kontakte vår kundeservice, kontaktinformasjonen finnes i punkt 1.1. Angreretten kan også utøves ved å fylle ut standardskjemaet som kan finnes på http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/. Her finner du også mer informasjon om angreretten og lovgivningen på området, og om mulighet for videre rådgivning.
6 . Feil ved tjenesten
Dersom du oppdager feil ved "Min Båt" som ikke skyldes deg, ditt digitale miljø eller noen som anvender din konto har du rett til å få feilen rettet. Vi bærer kostnaden ved retting dersom feilen skyldes oss. Retten til å påberope en feil utløper to (2) måneder etter at abonnementet ditt er sagt opp. Dersom du ikke melder fra til oss om feil i tjenesten innenfor de nevnte tidsrammene mister du retten til å få feilen rettet. Vi forbeholder oss retten til å debitere deg eventuelle kostnader for retting av feil som skyldes dine forhold (inkludert for eksempel ditt digitale miljø) eller noen andre du har gitt lov til å bruke din konto. Merk at du i følge gjeldende lovgivning plikter å samarbeide med oss for å sette oss i stand til å vurdere om årdaken til feilen ligger i ditt digitale miljø. Dersom du ikke samarbeider i rimelig utstrekning er det i stedet du som må vise at feilen skyldes oss.
7 . Uautorisert bruk av "Min Båt"
Alt innhold som er en del av eller relatert til "Min Båt" beskyttes av norsk og internasjonal opphavsretsslovgivning. Alle opphavsrettslige og andre immaterielle rettigheter i materiell eller innhold som inngår i eller er relatert til "Min Båt" tilhører eller lisensieres av oss. Vi gir deg en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar begrenset lisens til å benytte slike rettigheter kun for personlig/kommersielt formål, og i overensstemmelse med gjeldende opphavsrettslogivning. Du har ikke rett til å omgå eller forsøke å omgå våre tekniske beskyttelssystemer eller andre sikkerhetsforanstaltninger eller forsøke å utfordre, skade eller på anne måte påvirke sikkerheten på Nettstedet, Appen, "Min Båt"s programvare, maskinvare eller utstyr som direkte eller indirekte er tilkoblet "Min Båt". Brudd på dette skal alltid regnes som vesentlig mislighold av Vilkårene, og gir oss rett til å umiddelbart stenge eller avbryte din tilgang til "Min Båt" eller på andre måter forhindre fortsatt forbudt atferd. Du har ikke rett til å selge, ovedra eller på annen måte gi fra deg noen av Selskapets eller Konsernets produkter, tjenester eller tredjeparts eiendom i strid med disse vilkår.
8 . Sosiale medier
"Min Båt" kan inneholde funksjonalitet som gir deg mulighet til å dele innhold fra "Min Båt" via sosiale nettverkstjenester som for eksempel Facebook, Instagram og Twitter (“Sosiale medier”). Dette kan gjøre informasjon om din brukerkonto, slik som brukernavn, synlig for andre brukere på Sosiale Medier. Ved å akseptere disse Vikårene godtar du at vi ikke er ansvarlige for innhold som deles i Sosiale medier.
9 . Tredjepartslenker
Nettstedet og Appen kan inneholde lenker til andre nettsteder som drives av tredjeparter. Vi har ingen kontroll over innholdet på disse nettstedene, og vi påtar oss ikke noe ansvar for dem eller for tap eller skader som måtte oppstå på grunn av din bruk av dem.
10 . Øvrige juridiske vilkår
10.1 . Ansvarsbegrensning
Vi gir ingen garantier eller lovnader vedrørende riktigheten eller fullstendigheten av innhold, informasjon eller annet materiell som leveres på eller gjennom "Min Båt" eller vedørende "Min Båt"s funksjon, tilgjengelighet, kvalitet, brukervennlighet eller sikkerhet. Hverken vi, våre tilknyttede selskaper eller samarbeidspartnere kan under noen omstendighet holdes ansvarlige for indirekte skader eller følgeskader som måtte oppstå på grunn av bruk eller manglende mulighet til å bruke "Min Båt" eller noen tredjepartstjenester som er tilgjengelige fra Nettstedet eller Appen. Ingenting i disse Vilkårene begrenser vårt erstatningsansvar der dette følger av ufravikelig lovgivning.
10.2 . Skadesløshet
Du samtykker til å holde oss, selskaper i Konsernet, tilknyttede selskaper og samarbeidspartnere skadesløse og sakeløse fra og mot alt tap, ansvar, alle krav, kostnader og utgifter, herunder sakskostnader, som måtte oppstå ut fra eller i forbindelse med ditt mislighold av Vilkårene eller brudd på gjeldende lover, forskrifter eller tredjepartsrettigheter.
10.3 . Hele avtalen
Disse Vilkårene utgjør sammen med vår personvernerklæring og cookie policy hele avtalen mellom deg og oss, og erstatter eventuelle tidligere avtaler, både skriftlige og muntlige, om "Min Båt".
10.4 . Ugyldighet
Dersom en av bestemmelsene i Vilkårene skulle anses for å være ugyldig eller ikke kunne håndheves, skal ikke denne bestemmelsen på noen måte innvirke på gyldigheten av de resterende bestemmelsene i Vilkårene, som forblir gyldige og håndhevbare i den grad loven tillater.
10.5 . Lovvalg og tvisteløsning
Disse Vilkårene og eventuelle konflikter eller krav som måtte oppstå i forbindelse med dem eller deres innhold eller fremstilling skal styres av og tolkes i henhold til norsk lov. Vilkårene gjør ingen begrensning i dine rettigheter som forbruker etter ufravikelig lovgivning. Om det oppstår tvist mellom deg og Selskapet anbefaler vi å i første omgang forsøke å løse tvisten i minnelighet. Dersom det ikke oppnås enighet om en minnelig løsning kan du inngi klage til eller be om mekling av Forbrukertilsynet via deres hjemmeside på www.forbrukertilsynet.no. Uavhengig av det foregående kan tvister alltid bringes inn for de alminnelige norske domstoler.
10.6 . Overdragelse
Du kan ikke overdra dine rettigheter eller forpliktelser etter Vilkårene eller noen deler av dem til en tredjepart. Gjennom å akseptere Vilkårene gir du oss rett til å overdra våre rettigheter eller forpliktelser etter Vilkårene eller deler av den til en tredjepart eller et annet selskap i Konsernet.
10.7 . Force majeure
Vi har ikke noe ansvar overfor deg dersom oppfyllelsen av våre forpliktelser etter disse Vilkårene forsinkes eller forhindres, eller dersom "Min Båt"s tilgjengelighet eller funksjonalitet begrenses, forsinkes eller forhindres av, lov, myndighetsavgjørelse eller andre årsaker utenfor vår rimelige kontroll som vi ikke med rimelighet kunne forutsett eller overvunnet følgene av.
11 . Kontaktopplysninger
Hvis du har spørsmål eller vil komme i kontakt med oss av andre årsaker kan du sende en e-post til vår e-postadresse post@minbat.no

Sist endret: Mars 2023